Kiezen voor Magento is een goed begin.

SEO staat voor Search Engine Optimization. Ofwel het optimaliseren van uw website of webshop zodat u zo hoog mogelijk staat in de zoekresultaten van Google. Niet iedereen kan bovenaan staan en Google moet voor elke zoekopdracht een keuze maken uit het zeer grote aanbod van websites en webshops.

Kort gezegd komt het erop neer dat de beste webshops bovenaan staan. De exacte manier waarop Google bepaalt wie de beste webshop heeft, is geheim. Wel heeft Google laten weten te kijken naar ruim 200 punten in hun beoordeling.

Veel van deze punten liggen voor de hand. De webshop moet natuurlijk foutloos zijn en snel laden. Daarnaast moet de site er op een tablet of een mobieltje ook goed uitzien. De teksten op uw webshop moeten de woorden en zinnen bevatten waarop u gevonden wilt worden. De titel en meta-description van uw webshop moeten goede informatie bevatten. Deze kunnen voor elk product worden ingevuld met het Magento CMS.

Google kijkt ook op welke manier uw webshop deel uitmaakt van de internet gemeenschap. Bent u een nieuwkomer waar nog niemand over praat? Of is uw webshop een opvallende verschijning met leuke acties, waar mensen over praten op forums en op facebook? Is uw webshop in staat klanten te boeien waardoor ze een bookmark maken en later weer terugkomen? Hoe verhoudt uw webshop zich tot die van een concurrent met vergelijkbare producten? Google kan dit allemaal zien en trekt zijn eigen conclusies.

Google Search Console

Na het live gaan van uw Magento webshop kunt u via de Google Search Console precies zien wat Google van uw webshop vindt. Google geeft suggesties voor verbeteringen aan uw webshop die u zelf kunt doorvoeren. Natuurlijk kunt u dit ook door mij laten verzorgen. U kunt zich hier aanmelden voor de Google Search Console. Daar is ook meer informatie te vinden van Google zelf over het SEO optimaliseren van uw webshop.

SEO webshop laten verzorgen

Ik kan de volledige SEO van uw webshop voor u verzorgen op basis van mijn uurtarief van € 45,-. Ik kan in gezamelijk overleg een aantal uur per maand aan de slag gaan met de SEO van uw webshop.

Ik begin met het maken van een SEO analyse van uw webshop en ook van uw concurrenten. Ik let hierbij op alle aspecten van SEO zoals de teksten, de zoekwoorden en de backlinks van uw webshop. Ik zorg dat Google Analytics en de Google Search Console goed zijn ingericht. Ik maak een zogenaamde 0-meting om te kijken waar uw webshop staat op het gebied van SEO. U krijgt elke maand een rapportage met de voortgang en een overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden. De werkzaamheden bestaan onder andere uit het (her)-schrijven van SEO teksten en het doen van natuurlijke linkbuilding.

Het kan zijn dat er na de analyse fase ingrijpende wijzigingen nodig zijn voor uw webshop. Hier kan ik in overleg met u een offerte voor maken. U kunt dan bijvoorbeeld denken aan het responsive maken van uw webshop of aan het overstappen naar https voor alle pagina’s.